Skip to main content

Reisebetingelser

Reisebetingelser
Bella Rejser ApS (agent) formidler reiser på vegne av Bella Rejser SL (Arrangør) ifølge disse reisebetingelsene.

Betaling: 
Ved betaling av depositum eller av reisens fulle pris, aksepterer kunden samtidig Bella Reiser SL`s gjeldende reisebetingelser for reisen.

Prisen: 
Grunnprisen er pr. person i delt dobbeltrom/- leilighet og inkluderer alt som er beskrevet i reiseinformasjonen, den er vedlagt sammen med bestillingen og reisebeviset. Eventuelle tilleggskjøp utover grunnprisen er beskrevet i reisebeviset/fakturaen. Velger man å ikke delta på deler av programmet, er prisen allikevel den samme. Priser er inkl. moms.

Kundens endringer/avbestillinger: 
Det kan ikke gjøres endringer eller avbestillinger på reisen etter at betaling er foretatt i forbindelse med påmelding, kunden er helt eller delvis ansvarlig for reisens pris avhengig av tidspunkt for endring/avbestilling av reisen. Informasjon om avbestilling gis umiddelbart og skriftlig til Bella Reiser. Kunden kan velge å forsikre seg mot avbestilling dersom de er forhindret fra å reise på grunn av sykdom mv. I så fall trer avbestillingsforsikringen i kraft. Kunden sender legeerklæring direkte til sitt forsikringsselskap sammen med sykemeldingsattesten (som kan rekvireres direkte fra forsikringsselskapet eller på deres hjemmeside). Flybilletter, hotellrom/-leiligheter samt visse inngangsbilletter på arrangerte utflukter bestilles og betales på forhånd, og kan vanligvis ikke refunderes, derfor er følgende avbestillingsregler gjeldende.

Inntil 60 dager før avreise: 
Det innbetalte beløpet refunderes med unntak av depositumet. Depositumet er kr 3 000,- pr person som dekker gebyrer til reisebyråets administrasjon i forbindelse med avbestilling.

Mindre enn 60 dager før avreise:
Ingen refusjon gis. Hele det fakturerte beløpet tilfaller Bella Reiser.

Overdragelse av reisen:
En pakkereise er personlig, og den kan i utgangspunktet ikke overdras til en annen person. 

Endring av reisen:
Inntil senest 60 dager før avreise kan kunden mot ett gebyr på kr. 1 000,- pr person endre reisen, til en hvilken som helst annen reise hos Bella Reiser. Dette forutsetter at reisedeltagerne er de samme.

Kundens ansvar: 
Det er kundens plikt å kontrollere, at Bella Reisers bekreftelse/ faktura stemmer overens med kundens bestilling. (spesielt viktig er det at navnet på bekreftelsen stemmer overens med navnet i passet, stemmer ikke dette overens kan man bli avvist ved innsjekk på flyplassene). Det er også kundens ansvar å sørge for at passet er gyldig. Bella Reiser tar ikke ansvar for følgene ved å ha oppgitt ukorrekte opplysninger. Kunden må i tillegg til pass, sørge for å ha med gyldig reiseforsikring.

Fysisk og psykisk form:
Vår hovedregel er, at alle reisedeltagere skal være selvhjulpne (fysisk som psykisk). Samtidig understreker vi at våre reiser ikke er egnet for de som har vanskeligheter med å gå, da vi på våre utflukter ofte går mellom 4 og 5 km om dagen. 

Byrået forbeholder seg retten til å avvise kunder som etter skjønnsmessig vurdering ikke vil være i stand til å gjennomføre reisen ved egen hjelp (fysisk og/eller psykisk). Byrået er ikke ansvarlig for en slik avvisning.

Bagasje: 
Antall kilo man kan ta med kommer frem i reisepapirene som sendes kunden 2-3 uker før avreise.

Bella Reisers endringer/ avlysninger: 
Bella Reiser tar forbehold om nødvendige endringer og avlysning av reisen. Om det ikke er mange nok påmeldinger, kan det bli nødvendig å avlyse reisen, og kunden vil få refundert hele sin innbetaling til Bella Reiser. Bella Reiser kan med varsel på 20 dager avlyse en planlagt reise. Ved eventuelle endringer av reisen vil kunden bli informert. Ved vesentlige endringer kan kunden avbestille sin reise og får refundert hele sin innbetaling til Bella Reiser. Om utenriksdepartementet fraråder reiser til reisemålet, og Bella Reiser derfor blir nødt til å annullere reisen, vil hele reisens pris blir tilbakebetalt innen 7 dager etter annullerings tidspunktet.

Flyforsinkelser: 
Forsinkelser kan dessverre oppstå, det kan skyldes tekniske feil, værforhold eller overbelastning av lufttrafikken. Skulle det oppstå forsinkelser, skal du følge den informasjonen du får fra flyselskapet eller flyselskapets representant. Bella Reiser vil så godt som mulig holde deg informert om situasjonen og deretter veilede deg, om du har mulighet til å kreve erstatning fra flyselskapet. 

Det presiseres også at en eventuell erstatning er en sak direkte mellom kunden og flyselskapet. Bella Reiser kan ikke søke erstatning på kundens vegne.

Prisendringer etter avtale inngåelse: 
Reisens pris er basert på de gjeldende avgifter, skatter og valutakurser som er oppgitt i bekreftelsen. Bella Reiser tar forbehold om prisstigninger/-fall pga. endringer i valutakurser, skatter og avgifter, samt eventuelle gebyrer ved for eksempel flyplass-. landings- og start avgifter. En prisøkning skal varsles senest 3 uker før avreise og må ikke overstige 10% av reisens pris. I motsatt fall kan kunden avbestille sin reise og få refundert sin innbetaling til Bella Reiser. Dette skal gjøres senest 1 uke etter opplysningen om prisforhøyelse er gitt. Ved prisfall vil kunden på samme måte bli informert og Bella Reiser vil godtgjøre den reisende beløpet, om det overstiger kr. 200,-.  Prisfall innenfor 3 uker før avreise vil ikke bli godtgjort.

Lokale turistskatter: 
Eventuelle turistskatter på reisemålet har ikke Bella Reiser ansvar for og dette betales av kunden direkte til hotellet. Om det er innført lokal turistskatt på reisemålet, er prisen mellom kr 35,- og 75,- pr person pr natt.

Reklamasjoner: 
Reklamasjoner håndteres av Bella Reiser ApS (agent) på vegne av Bella Reiser SL (arrangør). Eventuelle reklamasjoner gjeldende flyselskapet eller hotellet i løpet av reisen skal straks meddeles til reiselederen eller om nødvendig til Bella Reiser, etter at kunden har oppdaget mangler eller feil, slik at mangelen kan bli rettet opp i. Melder man ikke i fra i løpet av reisen, kan dette medføre at Bella Reiser ikke kan yte noen form for kompensasjon, uansett om dette kunne vært berettiget.

Bekreftelse: 
Kunden vil umiddelbart etter påmelding motta en bekreftelse/ faktura samt nødvendig informasjon om betalingsbetingelser, reisetidspunkter mm. To til tre uker før avreise mottar kunden ytterligere reiseinformasjon som inneholder møtested og tidspunkt for buss avhentning.  

Reisearrangør:
Bella Rejser SL (Travel Agency: I-AV- 0004892.1), C. Robles, 2, 38400 Puerto de la Cruz er reisearrangør av Bella Reiser ApS`s formidlede reiser, og avtalen inngås mellom reisearrangør og kunde på betingelsene i disse reisebestemmelsene.

Januar 2025

Søk reise

4 grunner til å bli med på en Bella reise
1. DET ER ENKELT

Du blir hentet av en buss på ett sentralt oppsamlingspunkt i din kommune og blir kjørt til flyplassen. På flyplassen får du hjelp med innsjekk og bagasje avlevering. På hjemreisen blir du selvfølgelig kjørt hjem, til samme sted som vi hentet deg.

2. DET ER HYGGELIG

Du kommer lett i prat med de øvrige deltakerne, fordi dere er fra samme kommune. Vi spiser sammen minimum to ganger pr dag, reiser på felles turer og bor på samme hotell. Vårt fokus er gode opplevelser og sosialt samvær i vakre omgivelser.

3. DET ER ANDRE SOM DEG

Det er ikke avgjørende om du har en reisepartner eller ikke. Med våre gruppereiser kan du reise på ferie sammen med andre jevnaldrende. Mer enn hver tredje gjest hos oss møter nye mennesker, som de ser igjen etter at de er kommet hjem.

4. DET ER TRYGT

Din norske reiseleder er med hele uken, slik at du får oppleve de beste tingene reisemålet tilbyr. Hotellet, måltider og utflukter er arrangert og betalt på forhånd, og alt foregår i et behagelig tempo. På denne måten kan du konsentrere deg om å nyte ferien.